A Kossuth Lajos utcán jelenleg 2×2 forgalmi sáv és 2×1 buszsáv helyezkedik el. Az úttest össz-szélessége 16,5m (ebből látszik, hogy a sávok nem érik el a szabvány által előírt szélességet). Mivel két forgalmi sáv villamosvágányra való cseréje tovább szélesíti az úttestet (a kétvágányú villamos-űrszelvény 6,5m széles), minden centimétert alaposan meg kell gondolni, hogy mire használunk.
Éppen ezért, a villamosvágányokkal ellátott úttest felosztását mi az aszimmetrikus forgalmi igényekhez igazodva, aszimmetrikusan képzeljük el. A Buda felől jövő forgalom a Kossuth Lajos utcára érkezés előtt hosszabb szakaszon nem találkozik lámpával, ezért időben egyenletesebben tölti ki a rendelkezésére álló helyet; ebből az következik, hogy ugyanakkora forgalom esetén a forgalom maximuma kisebb, mint a lámpákkal ellátott Rákóczi útról ütemesen, hullámokban jövő ellenirányú forgalom esetében. Ez a sajátság teszi lehetővé, hogy a Kossuth Lajos utca déli oldalán ne két sávot, hanem csak egy - de nagyon széles - forgalmi sávot vigyünk végig (ez a sáv 5m széles volna, ami tapasztalatok szerint araszoláskor és csomópont előtti felálláshoz két sorban használható). Véleményünk szerint a Buda felől jövő forgalom ezen a sávon is képes az Astoriánál levő csomópont előtt két sorban való felsorakozásra, és a lámpa zöldidejének maradéktalan kihasználására (a csomópont hatékony feltöltésére).
Az utca északi oldalán megmarad a két forgalmi sáv, azzal a különbséggel, hogy mindkettő számára biztosítjuk a szabvány szerinti 2,75m + 0,25m oldalsó védőtávolság, azaz 3m-es szélességet (tehát ezen az oldalon a közúti forgalom helyzete javul is a mostanihoz képest). Így összesen a terveink szerint 17,5m-esre szélesedne az úttest, ami sajnos a járdák fél-félméteres szűkítését okozza, de javít a képen, hogy az az irdatlan közúti forgalom, ami jelenleg a Kossuth Lajos utcát sújtja - és vele együtt a kényszerű járdaszűkítés is -, egy-két évtizeden belül eltűnik innen az akkor már rendelkezésre álló elkerülő útvonalak hatásaként.
Hosszú távon tehát a Kossuth Lajos utcában 2×1 vagy 2×1,5 sáv elegendő; átmenetileg a jelenlegi áteresztőkapacitás biztosítható.
Ehhez a problémakörhöz tartozik még az Erzsébet híd kapacitásának kérdése is. A villamosvonal létesítének eredményeképpen irányonként egy forgalmi sáv megszűnik, de ez nem olyan drasztikus kapacitás-csökkenés, mint ahogy elsőre hangzik.
A helyzeten ugyanis javít, hogy a híd buszforgalma a töredékére csökken (s a maradék is a villamossínekre terelhető); szemléletesen fogalmazva annyi a hatása a villamosvonalnak, mintha lenne buszsáv a mostani Erzsébet hídon, viszont ez a pesti lehajtónál a jobbrakanyarodást nem akadályozná.
Esetleg a Március 15. tér átrendezésével, és ezáltal a jobbrakanyarodás megkönnyítésével tovább javítható a helyzet.